Regulamin świadczenia pomocy prawnej przez Kancelarię Chudzikowski S.K.A. z siedzibą we Wrocławiu

§ 1. Postanowienia ogólne

  1. Regulamin świadczenia pomocy prawnej (dalej „Regulamin”) określa ogólne warunki świadczenia pomocy prawnej, jak również warunki zawierania i rozwiązywania umów.
  2. Kancelaria świadczy pomoc prawną w zakresie i na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie lub na podstawie odrębnej umowy. O ile Umowa nie stanowi inaczej, zapisy niniejszego Regulaminu stosuje się odpowiednio.
  3. Pomoc prawna świadczona jest przez Kancelarię Chudzikowski S.K.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-314 Wrocław) Plac Powstańców Śląskich 8/3, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy KRS pod numerem: 0000943406, NIP: 8992914344, REGON: 520838060, telefon: 71 333 90 90, adres e-mail: kancelaria@chudzikowski.pl, strona internetowa: www.chudzikowski.pl,  reprezentowaną przez radcę prawnego Tomasza Chudzikowskiego numer wpisu: WŁ/JG/347 (dalej „Kancelaria”).
  4. Pomoc prawna świadczona jest w oparciu o przepisy ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 499) oraz Kodeksu Etyki Radcy Prawnego i Regulaminu wykonywania zawodu.
  5. Radcowie prawni, aplikanci radcowscy oraz inne osoby zatrudnione w Kancelarii zobowiązane są do zachowania w tajemnicy informacji uzyskanych od Klienta w związku ze świadczeniem pomocy prawnej i nieprzekazywania bez zgody Klienta żadnych oznaczonych jako poufne informacji, czy też dokumentów osobom trzecim z wyłączeniem osób współpracujących z Kancelarią.
  6. Radcowie prawni, aplikanci radcowscy, a także pozostali prawnicy i pracownicy Kancelarii zobowiązani są do przestrzegania obowiązujących przepisów prawa a także do kierowania się zasadami etyki radcowskiej.
  7. W rozumieniu niniejszego Regulaminu:
  1. Klientem jest każda osoba fizyczna w tym Konsument, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, z którą zawierana jest umowa o świadczenie pomocy prawnej,
  2. Konsumentem jest każda osoba fizyczna, z którą zawierana jest umowa o świadczenie pomocy prawnej w celu nie związanym z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

§ 2. Umowa o świadczenie pomocy prawnej

  1. Pomoc prawna świadczona przez Kancelarię udzielana jest na podstawie umowy o świadczenie pomocy prawnej (dalej „Umowa”).
  2. Świadczenie pomocy prawnej polega w szczególności na: udzielaniu porad i konsultacji prawnych, sporządzaniu opinii prawnych, opracowywaniu projektów aktów prawnych oraz występowaniu przed urzędami i sądami w charakterze pełnomocnika.
  3. Umowa może zostać zawarta:
  1. w formie pisemnej, w tym w formie elektronicznej z wykorzystaniem kwalifikowanego podpisu elektronicznego,
  2. w formie dokumentowej poprzez wymianę drogą elektroniczną skanów podpisanej Umowy lub z wykorzystaniem podpisów zaufanych ePUAP,
  3. drogą elektroniczną poprzez akceptację przez Kancelarię zlecenia świadczenia pomocy prawnej,
  4. drogą elektroniczną poprzez akceptację niniejszego Regulaminu oraz dokonanie płatności na rachunek bankowy Kancelarii.
  1. Przed przystąpieniem do realizacji Umowy Kancelaria uzgodni z Klientem, w tym z Konsumentem, zasady dotyczące realizacji świadczenia pomocy prawnej, w szczególności wysokość wynagrodzenia oraz sposób jego zapłaty.
  2. W celu prowadzenia sprawy Klient jest zobowiązany udzielić Kancelarii stosownego pełnomocnictwa: procesowego – ogólnego, bądź do prowadzenia poszczególnych spraw, albo do niektórych tylko czynności. Wymogu udzielenia pełnomocnictwa nie stosuję się, jeżeli pomoc prawna dotyczy sporządzenia opinii prawnej lub sporządzenia wzoru pisma, umowy.
  3. Umowa może być zawarta na czas nieokreślony, na czas określony lub na czas wykonania określonej w Umowie usługi lub na czas świadczenia pomocy prawnej.
  4. Umowa może zostać wypowiedziana przez każdą ze stron na zasadach wskazanych w Umowie, a w razie braku Umowy, na zasadach wskazanych w Regulaminie.
  5. Klient uprawniony jest do wypowiedzenia Umowy w każdym czasie. W takiej sytuacji powinien zwrócić Kancelarii wydatki, które poczyniła w celu odpowiedniego wykonania Umowy. W przypadku gdy Umowa jest odpłatna, Klient zobligowany jest do zapłaty na rzecz Kancelarii odpowiedniej części wynagrodzenia przypadającej za wykonane do tej pory czynności.
  6. Umowa może zostać wypowiedziana przez Kancelarię w każdym czasie. Jeśli Umowa jest odpłatna, a wypowiedzenie nastąpiło bez ważnego powodu, Kancelaria jest odpowiedzialna za powstałą z tego tytułu szkodę. Podstawą do wypowiedzenia przez Kancelarię może być niezapłacenie przez Klienta umówionego wynagrodzenia.

§ 3. Umowa o świadczenie pomocy prawnej zawierana z Konsumentem

  1. Umowa, w przypadku zawierania jej na odległość i poza siedzibą Kancelarii zostaje zawarta z chwilą akceptacji przez Kancelarię zlecenia świadczenia pomocy prawnej, które to zlecenie równoznaczne jest z akceptacją Regulaminu, albo z chwilą akceptacji niniejszego Regulaminu oraz zapłaty przez Klienta wynagrodzenia, w tym zapłaty wynagrodzenia na wskazany przez Kancelarię rachunek bankowy. Informacja o rachunku bankowym Kancelarii znajduje się również na stronie: www.chudzikowski.pl
  2. Konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
  3. Kancelaria niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności.
  4. Z uwagi na charakter świadczonych usług, prawo do odstąpienia przez Konsumenta od Umowy może zostać ograniczone, jeśli Kancelaria przystąpi do świadczenia usług przed upływem 14 dni od zawarcia Umowy a usługa zostanie w pełni wykonana za wyraźną zgodą Konsumenta.

§ 4. Sposób i warunki świadczenia pomocy prawnej

  1. Pomoc prawna może być udzielana w siedzibie Kancelarii, w miejscu prowadzenia czynności procesowych, w miejscu wskazanym przez Klienta a także z wykorzystaniem narzędzi informatycznych umożliwiających porozumiewanie się na odległość w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem obrazu lub dźwięku, w tym: (MSTeams, WhatsApp, e-mail Klienta).
  2. O sposobie świadczenia pomocy prawnej decyduje Kancelaria przy uwzględnieniu oczekiwań Klienta kierując się jego najlepszym interesem a także ze względu na rodzaj i charakter sprawy.
  3. Pomoc prawna może być udzielona jednorazowo, na czas prowadzenia sprawy lub może być świadczona w postaci stałej obsługi prawnej.
  4. Kancelaria może wyznaczyć prawnika odpowiedzialnego za świadczenie pomocy prawnej spośród pracowników Kancelarii a także spośród osób współpracujących z Kancelarią, przy czym Kancelaria ponosi odpowiedzialność z tytułu świadczenia usług pomocy prawnej przez osoby współpracujące z Kancelarią jak za działania własne.
  5. Kancelaria może odmówić świadczenia pomocy prawnej, w szczególności w przypadku wystąpienia konfliktu interesów, o którym mowa w zasadach etyki wykonywania zawodu radcy prawnego, a także w przypadku spraw, które z uwagi na swój charakter i rodzaj znajdują się poza specjalizacją Kancelarii.   
  6. Kancelaria zapewnia świadczenie pomocy prawnej na odpowiednim poziomie wynikającym z profesjonalnego charakteru tych usług, przy czym Kancelaria nie gwarantuje osiągnięcia określonego rezultatu, w tym uniknięcia konsekwencji prawnych ze względu w szczególności na okoliczności stanu faktycznego, obowiązujące przepisy prawne a także orzecznictwo.     
  7. Kancelaria zapewnia odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające bezpieczeństwo danych, w tym danych osobowych udostępnionych przez Klienta, w szczególności uniemożliwiające dostęp do nich osobom trzecim, zapobiegające utracie danych, ich uszkodzeniu lub zniszczeniu.
  8. Klientowi przysługuje prawo wypowiedzenia Umowy z zachowaniem 3-dniowego terminu wypowiedzenia.

§ 5. Klauzula Informacyjna RODO

  1. Kancelaria przetwarza dane osobowe zgodnie z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (określane jako „RODO” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”).
  2. Administratorem danych osobowych Klienta jest radca prawny Tomasz Chudzikowski, prowadzący Kancelarię Chudzikowski S.K.A. z siedzibą we Wrocławiu, adres: Plac Powstańców Śląskich 8/3, 53-314 Wrocław, KRS: 0000943406, NIP: 8992914344, REGON: 52083806.
  3. Dane osobowe Klienta przetwarzane są w celu świadczenia pomocy prawnej, przez którą należy rozumieć: udzielanie porad i konsultacji prawnych, sporządzanie opinii prawnych, opracowywanie projektów aktów prawnych oraz występowanie przed urzędami i sądami w charakterze pełnomocnika lub obrońcy.
  4. Każdorazowe zlecenie Kancelarii świadczenia pomocy prawnej oznacza wyrażenie przez Klienta zgody na przetwarzanie danych osobowych.
  5. Zgodnie z obowiązującym prawem dane osobowe Klienta mogą być przekazywać podmiotom przetwarzającym je na zlecenie Kancelarii, tj. podmiotom świadczącym dla Kancelarii usługę utrzymywania oprogramowania, usługę archiwizacyjną oraz usługę księgową. Odbiorcami danych osobowych mogą być także osoby będące pracownikami lub współpracownikami Kancelarii, pełnomocnicy stron, sądy oraz organy administracji rządowej i samorządowej.
  6. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, przysługuje Klientowi między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, uzupełnienia, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo sprzeciwu co do dalszego przetwarzania. Jeżeli jednak przetwarzanie danych osobowych objętych żądaniem usunięcia bądź sprzeciwu jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, a także wynika z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy przepisów prawa, któremu podlega Administrator, Administratorowi przysługuje prawo odmowy zrealizowania żądania. Każdorazowo Administrator poinformuje Klienta o rozstrzygnięciu żądania oraz przyczynach ewentualnej odmowy jego realizacji.
  7. Dane osobowe przetwarzane będą przez okres wymagany przepisami prawa zgodnie z Ustawą z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych w brzmieniu znowelizowanym po wprowadzeniu przepisów zapewniających stosowanie Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych.

§ 6. Informacje przekazywane w ramach umowy o świadczenie pomocy prawnej

  1. Klient zobowiązany jest do udzielania Kancelarii wszelkich informacji dotyczących sprawy, a także do przekazania wszelkich dokumentów mających związek ze sprawą. W przypadku skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego, Klient zobowiązany jest pokryć koszty procesu, w szczególności: koszt opłaty sądowej i opłaty skarbowej od pełnomocnictwa, a także ewentualną zaliczkę na biegłego.
  2. Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności w zakresie informacji lub dokumentów nieprzekazanych jej we właściwym czasie przez Klienta, jak również w razie podania przez Klienta nieprawdziwych informacji lub zatajenia okoliczności mogących mieć wpływ na wynik sprawy. W okolicznościach określonych w zdaniu poprzedzającym Kancelaria zachowuje prawo do ustalonego wynagrodzenia w pełnej wysokości.

§ 7. Wynagrodzenie

  1. Wynagrodzenie Kancelarii dzieli się na:
  1. wynagrodzenie ryczałtowe, które stanowi określoną z góry kwotę wynagrodzenia, w ramach której Kancelaria wykonuje umówioną z Klientem usługę prawną niezależnie od ilości przepracowanych godzin. Wynagrodzenie Kancelarii ustalane jest indywidualnie (przy stałej obsłudze jako stała stawka miesięczna) lub za prowadzenie sprawy (przy jednorazowym zleceniu),
  2. wynagrodzenie godzinowe, które stanowi sumę godzin przeznaczonych na wykonanie zlecenia mnożonych przez ustaloną indywidualnie stawkę godzinową i regulowane jest po wykonaniu usługi,
  3. wynagrodzenie mieszane, które jest połączeniem dwóch powyższych, stosowane np. w momencie, gdy potrzeba pomocy prawnej przekracza umówiony z Klientem ryczałt. Do kwoty ryczałtu doliczone zostają wtedy godziny dodatkowej pracy prawników.
  1. Poza wynagrodzeniem, o którym mowa powyżej Kancelaria może zastrzec stawkę wynagrodzenia za sukces tzw. success fee. Kancelaria nie świadczy pomocy prawnej wyłącznie za wynagrodzeniem uzależnionym od sukcesu.
  2. Wynagrodzenie za sukces, o który mowa w ust. 2 płatne jest w terminie 7 dni od dnia uprawomocnienia się wyroku, chyba że Strony w oddzielnej Umowie postanowią inaczej.
  3. Za każde stawiennictwo Kancelarii na wyznaczonym terminie rozprawy Kancelaria pobiera opłatę dodatkową ustaloną w Umowie lub Regulaminie. Wynagrodzenie za każde stawiennictwo Kancelarii na rozprawie w przypadku rozprawy odbywającej się we Wrocławiu wynosi nie mniej niż 492 zł brutto a w przypadku rozprawy odbywającej się w innej miejscowości 615 zł brutto. Wynagrodzenie za każde stawiennictwo Kancelarii na wyznaczonym terminie rozprawy jest płatne w terminie 7 dni po jej odbyciu.
  4. W przypadku skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego lub egzekucyjnego Kancelaria zastrzega na swoją rzecz koszty zastępstwa procesowego i postępowania kasacyjnego w pełnej wysokości stawki wynikającej z § 2 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 22 października 2015 r. z późn. zm. w sprawie opłat za czynności radców prawnych, a także ewentualne koszty zastępstwa w postępowaniu egzekucyjnym.
  5. Koszty zastępstwa procesowego i egzekucyjnego mogą zostać uzyskane przez Kancelarię bezpośrednio od Przeciwnika Klienta.
  6. Wysokość wynagrodzenia, sposób jego obliczenia oraz zapłaty jest uzależniony od charakteru sprawy i stopnia jego skomplikowania, a także przy założeniu czasu potrzebnego do załatwienia sprawy.
  7. W razie akceptacji przez Klienta niniejszego Regulaminu, Klient akceptuje rozliczenie prowadzenia sprawy na zasadzie wynagrodzenia godzinowego. Wynagrodzenie za 1 (jedną) godzinę pracy prawnika wynosi 500 zł netto. 
  8. Klient przed rozliczeniem z Kancelarią może żądać wystawienia faktury.
  9. Klient otrzymuje zestawienie czasu poświęconego na pracę nad sprawą, chyba że strony uzgodnią inaczej.
  10. Wynagrodzenie Kancelarii określane jest w kwotach netto i jest powiększane o obowiązującą stawkę podatku od towarów i usług (VAT).
  11. Wynagrodzenie Kancelarii jest płatne za pośrednictwem przelewu bankowego, karty płatniczej na rachunek bankowy wskazany w: umowie o świadczenie pomocy prawnej, fakturze, Regulaminie lub stronie internetowej Kancelarii.
  12. W celu realizacji płatności Kancelaria wskazuje swój rachunek bankowy: Nest Bank S.A.
    24 2530 0008 2041 1071 5731 0001.

§ 8. Reklamacje

  1. Klient może złożyć reklamacje lub zastrzeżenia do poziomu świadczonych Usług.
  2. Kancelaria rozpatruje reklamację lub zastrzeżenia Klienta w terminie 14 dni.
  3. O sposobie rozwiązania reklamacji Kancelaria może poinformować Klienta na piśmie lub drogą elektroniczną.
  4. W przypadku wystąpienia sporu strony dążyć będą do jego polubownego rozwiązania z wykorzystaniem pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów, w tym mediacji.
  5. Konsumentowi przysługują następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
  1. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy wojewódzkim inspektorze Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa Ustawa z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich,
  2. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Zleceniodawcą a Kancelarią, korzystając także z bezpłatnej pomocy rzeczników konsumentów lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów m.in. Federacji Konsumentów.
  1. Szczegółowe informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, a także zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów tj. Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

§ 9. Postanowienia końcowe

  1. Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji.
  2. Niniejszy Regulamin podlega ochronie prawnej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Biuro we Wrocławiu
Adres

Pl. Powstańców Śląskich 8/3 
53-314 Wrocław

Biuro w Warszawie
Adres

al. Jerozolimskie 81
lokal 7.10
02-001 Warszawa

Dane do faktury

Kancelaria Chudzikowski S.K.A
NIP: 899-291-43-44
Pl. Powstańców Śląskich 8/3
53–314 Wrocław

Numer konta bankowego

24 2530 0008 2041 1071 5731 0001

Odwiedź nas na mediach społecznościowych
Kancelaria Chudzikowski S.K.A. | 2024 © all rights reserved
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.